lørdag 20. februar 2010

Min første amigurumi!

Jeg kom over en utrolig morsom bok på panduro her en dag. Den hadde mønster på ulike små heklede figurerer, kalt amigurumi. Selv om boken er på svensk, er det lett forståelig med gode forklaringer.

Dette var såklart noe jeg måtte prøve ut! Etter litt prøving og feiling i begynnelsen, fikk jeg dreisen på det, og vips så hadde jeg heklet min første skilpadde:) Dere ser sikkert at det er ganske smått, så det ble en del pirkarbeid. Heklingen må være fast for at ikke fyllet skal vises gjennom hullene, så størrelsen på heklenålen må være en del mindre enn det som er anbefalt til garnet. Her har jeg brukt falk-garn og heklenål nr. 2,5.


Denne skilpadden ble morsdagsgave forrige helg. Tenkte den kunne være koselig for mamma å ha på det nye kontoret:)

Gleder meg til jeg får tid til å lage ulike figurer i andre typer garn:)
- Birgitte -

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den var kjempesøt, og en veldig koselig venn å ha på kontoret;) Tusen takk fra mamma!

janne sa...

kanonsøt!!! ønsker meg sånn en;) med tråd, til nøkkelknippe;):P

Anonym sa...

så søt!

finurligheter sa...

Så fin den var. Hvis du kommer over en katt, føl gjerne for å lage en til bursdagen min :) hint hint

Anne-Grete sa...

Hei!!
Søt liten skilpadde, tror nok de dyrene kan bli fine gaver:) Litt for smått å pirkete for meg kanskje...

Marie sa...

Test gjerne ut www.amigurumi.no der er det mange gratis oppskrifter :)
jeg begynte å hekle med den boka, og nå er jeg helt hektet!!