mandag 14. september 2009

"Rare hus og kule fugler"

Her ser dere den nye veggpynten som henger over sofaen på hybelen min:)


Jeg har brukt motivene fra AnnaKas spisebrikker til å lage meg en liten "by" med hus:) Siden det er fugler med i bildet, tenkte jeg at det kunne bli morsomt å få inn litt naturelementer. Så hvert bilde har fått hemper som er tredd innpå greinen som fungerer som oppheng!

Her ser dere nærbilder av husene. Det som tok mest tid med disse bildene, var å få en sammenheng med fargene og stoffene. Etter litt prøving og feiling, syns jeg selv at jeg har fått en fin helhet over byen;)
Bildene var forholdsvis kjappe å sy, for alle de rette linjene gjorde det enkelt med knapphullsstingene.
I høst har en ny skole våknet til live på øya mi:) På Midsund Montessoriskule har mamma blitt rektor, og der har det vært oppussing av skolelokaler i sommer. Dette har blitt en skole med en stilig og moderne stil. Da mamma så husbildene jeg hadde sydd, falt hun pladask for dem, og ville gjerne ha sin egen by på skolen. Så da var det bare for meg å ta frem symaskinen og vlisofixen igjen:) Siden jeg var så fornøyd med fargene og stoffene på de første jeg hadde laget, bestemte jeg meg for å lage den nye byen helt lik den første. Bildene ble sydd i en fei, og resultatet ble like bra som det første:D På bildet over ser dere hvordan bildene står i stil med vasen og blomsterdekorasjonen, både med fargene og greinene. Dette var såklart gjennomtenkt av min kreative mor;)

Så dette ble mitt bidrag til den nye skolen:) Mamma valgte å henge bildene over en tykk grein, og det ble kjempefint at den ruver litt, da den henger på en stor vegg i gangen på skolen.

- Birgitte -

7 kommentarer:

Linda sa...

Kjempe fint :)

Birgitte sa...

Takk for d du :)

Mamma sa...

Tusen, tusen takk, Birgitte! Du gleder både meg og mange andre med din skaperglede og ditt gavmilde sinn;)

janne sa...

steinbra!! kanonfine! rett og slett fantastiske;)

Birgitte sa...

Takktakk:):)

livilaiv sa...

Så utrulig fine! Du e genial!

Edny sine puslerier sa...

Da har jeg linket hit fra bloggen min;)