fredag 28. august 2009

Forsøk nr. 1

I sommer hadde jeg et lite strikkeprosjekt som jeg hadde med meg på de fleste turer. Da kunne jeg utnytte tiden med å strikke når jeg fikk mulighet til det :)


Dette har resultert i et sjal som dessverre ble litt for lite....


Mønsteret likte jeg utrolig godt da jeg så det på nettet. Sjalet var ikke så stort, noe jeg likte veldig godt. Dette er det første arbeidet jeg har strikket med hullmønster, noe som gikk over all forventning:) Dette var også det første engelske mønsteret jeg har strikket, men med god hjelp fra denne strikkeordboken ble det ikke noe problem:)

Jeg har brukt pt-panda garn og pinne nr. 3. Det var et par pinnenumre mindre enn det som ble anbefalt i mønsteret. Jeg strikket noen flere rapporter enn det som stod i oppskriften for å kompensere for dette. Men det var dessverre ikke nok...
Når jeg har fått en pause fra dette sjalet, er det vel mulighet for at jeg tar opp igjen kanten og strikker på noen rapporter til. Må bare få dette arbeidet litt på avstand først;)

Skal ikke se bort ifra at det blir produsert flere slike sjal, for dette mønsteret var morsomt å strikke!!

- Birgitte -

2 kommentarer:

janne sa...

likte sjalet veldig godt:D gratulerer med nytt sjal:D
vurderer å lage et selv:)

Birgitte sa...

takk for d :) D ha no vore supert om d passa au ;P
D må du absolutt jære:D