tirsdag 11. august 2009

I år startet juleforberedelsene tidlig!!

Tro det eller ei, men i år har jeg faktisk laget en adventskalender i sommerferien! Jeg får aldri nok tid til alt jeg ønsker å lage når julen nærmer seg, så i år tenkte jeg at det kunne være en god ide å sy litt i sommervarmen.
Kalenderen "Nissemors jul", designet av AnnaKA, falt jeg helt pladask for når jeg såg den første gang. Og nå har jeg endelig tatt meg tid til å lage den:)



Her klatrer de glade nissene oppover stigen med pakker hengende etter hendene. Rammen rundt består av 24 ruter - en rute for hver adventsdag.



Alle konturer er sydd med knapphullsting på maskin, så da fikk jeg virkelig testet tålmodigheten. Men når jeg fordelte det over flere etapper, da gikk det bra;)


På hvert hjerte har jeg quiltet ett tall fra 1-24. Jeg hadde også planer om å sy på en treknapp under hvert hjerte som pakkene skal festes på, men da jeg fikk se prisen på hver enkelt knapp, fant jeg ut at det fikk vente til en senere anledning:p Det går jo godt an å feste pakkene med sikkerhetsnåler;)

Nå gleder jeg meg til det blir desember og jeg kan ta i bruk kalenderen. Om det ikke blir pakker på den i år, er det jo et utrolig flott veggbilde:D

- Birgitte -

4 kommentarer:

Anne-Grete sa...

den ble kjempefin:) Syns egentlig at vår adventskalender også funka ganske bra jeg da:) Selv om enkelte pakker hadde en tendens til å ramle ned.

Birgitte sa...

Takk for d:) Ja vår kalender funka den! Men no slepp i å bekymre me over at pakkan dett ne i haue på me:P

janne sa...

så sykt fin den var Birgitte!!!:D
mamma har bare festa på noen sånne gjennomsiktige ringer på talla til pakker, det funker også bra:) og MYE billigere:D

Birgitte sa...

Takk for d:) Å takk for tipset:D